Souhra barev s jejich okolím je něco, co mě nikdy nepřestane fascinovat
Tyto nové barevné varianty představují nesmírně mocný nástroj pro kreativní duše
Michael Seum, viceprezident pro design
Michael Seum je ve společnosti GROHE zodpovědný za sofistikovanou designovou vizi založenou na současných trendech a představivosti inspirované tvorbou designérů po celém světě. Prostřednictvím kolekce GROHE SPA Colours se jemu a jeho týmu podařilo stvořit doposud nevídanou paletu dlouhotrvajících a mimořádně kvalitních povrchových úprav, které harmonicky zapadnou do každého interiéru.
Jakou roli hrají barvy při vaší práci?
Michael Seum: Barvy jsou nesmírně důležité. Nicméně pokud se 10 lidí zeptáte na jejich oblíbené barvy, dostanete 15 různých odpovědí. Každý z nás na barvy reaguje jinak. Co se týče výbavy kuchyně a koupelny, není investice do barevného doplňku v podobě vodovodní baterie stejná jako v případě vymalování pokojů, které lze poměrně rychle změnit. Proto se při návrhu a tvorbě barevných povrchových úprav snažíme zajistit jejich nadčasovost, které říkáme „stálost designu“. Kolekci GROHE SPA Colours jsme pečlivě navrhovali tak, abychom našim zákazníkům dodali prostředek, kterým mohou realizovat i ty nejodvážnější vize koupelnového designu.
Odkud při tvorbě povrchové úpravy čerpáte inspiraci?
Michael Seum: Náš tým pravidelně navštěvuje přední designové veletrhy a festivaly, například ICFF v New Yorku, Maison&Objet v Paříži, design weeky v Tokiu a v Londýně nebo prestižní Salone del Mobile v italském Miláně. Takže naše inspirace určitě pochází z toho nejlepšího, co dnešní svět designu může nabídnout.
Když jsme na jednom z uvedených veletrhů, snažíme se nesoustředit jen na průmysl, ve kterém působíme. Díváme se na to, jak se mění pohled na vybavení domácnosti jako takové, například na nábytek. A na tyto změny reagujeme prostřednictvím nových barev a povrchových úprav. Chceme, aby naši zákazníci viděli, že naše produkty jim nabízí téměř nekonečný výběr a flexibilitu. Sanitární průmysl je plný produktů, které se jen chytí některého z aktuálních modních trendů, ale ty se neustále mění. Navíc jejich kvalita je často nízká. Ve společnosti GROHE se snažíme o jiný, vyváženější přístup. Každý produkt GROHE je o kvalitě, technologiích, designu a udržitelném rozvoji. U naší značky víte, že barevná provedení a povrchové úpravy představují špičku současných trendů v interiérovém designu a současně nabízí, díky přísným standardům jakosti, výjimečnou kvalitu.
Čím se kolekce GROHE SPA Colours liší od obyčejných barevných variant, které jsou na trhu?
Michael Seum: Mohli jsme zvolit méně tradiční, méně nadčasové barvy. Takové, které jsou momentálně trendem a trendem zůstanou příští rok nebo dva. Ale problém je v tom, že vodovodní baterie představují poměrně neměnnou součást koupelnového interiéru, zpravidla minimálně deset let. Proto musíme barvy velmi pečlivě vybírat a ujišťovat se, že si časem udrží svou atraktivitu. A jsem přesvědčen, že pokud chcete koupelnu obohatit o pestré barvy, můžete tak učinit třeba pomocí osvětlení, které změníte jednoduše výměnou žárovky nebo, v dnešní době, dokonce pomocí mobilní aplikace. Proto jsme k barvám zaujali konzervativnější postoj a snažili se především o jejich nadčasovost. Teplé barvy jsou rozhodně na vzestupu a viděli jsme je na veletrzích v Miláně i Londýně. Jde momentálně o celosvětový trend v barevných povrchových úpravách. Nicméně vás rozhodně můžu ujistit, že do budoucna chystáme další generaci jedinečných povrchových úprav, které doplní naši nadčasovou kolekci.